вторник, 3 февруари 2009 г.

За любовта, за не-то и да-то


Не заради деня на влюбените, който може и да не дойде...И не заради самотата, от която може би имаме нужда...Не заради думите, които понякога не значат нищо...

Заради мен самата, заради теб самия, заради истината да бъдеш.

Първо:

Научи се да обичаш. Прекрасно е. Изпълващо е. Освобождаващо. Реално. Няма друга реалност от любовта. Запомни. Може и да се заблуждаваш, че си щастлив. Може да ти казват,че изглеждаш щастлив. Може и наистина да изглеждаш. Има много артисти по този свят. Но погледни отвътре. Ако няма нищо, значи не трябва да спираш да го търсиш. И не в другите. А в себе си. За себе си. Няма да се губиш. Не си заслужава...Може да си разбиеш главата отново. Случва се. Може да те обвинят, че си глупав. И с право. Но и да си глупав, какво пък ги засяга другите? Това е твоят живот и ти го живееш. Ти си в твоята приказка. Ти я създаваш. Ти избираш как да я разказваш и в какво време. Ти слагаш точката. Ти я продължаваш с многоточие. Ти си я измисляш понякога, за да не ти е скучно или пък я съкращаваш от срам или страх да не разпознаят в някой герой твоите грешки. Какво пък? Кой ще се занимава с теб? Нали трябва да измисли край или начало на своята приказка?

Второ:

Научи се да казваш „ не” на любовта ( на ненавременната ) , на изкуствените емоции,безсмислените срещи, пропилените възможностите, ненужно проявеното благородство, на откраднатата нежност, на продупчените моменти, на манипулираното „искам”, на себе си...на онова егоистично, тщеславно, горестно Аз, което капризничи и мрънка, когато не му стига. Не е лесно. Понякога е повече от невъзможно. Но за да я срещнеш...истинската ( както я наричат ) , трябва да се научиш да казваш „ не”. Така й помагаш да се доближи до теб. Защото тя наистина не е толкова бляскава, колкото я описват. Скромна е и срамежлива. Доказва се и се промъква като слънчев лъч. Про Пусни я, за да влезе.

Трето:

Научи се да казваш "да", когато обичаш. Научи се да казваш "да"на себе си, за да се заобичаш. Това е много важно. Ти можеш. Всичко. Ако не го можеш, някой друг ще го направи. Ти си ценност и търсиш ценности. Кажи „"да" на мечтите си, кажи "да" на спомените си. Имало ги е. Кажи "да" на болката. Нали те кара да се чувстваш жив. Кажи " да" на дупката и не се страхувай да излезеш от нея. Да. На всички езици значи сигурност. Имай я за себе си. А не "може би" или " би могло". Нямаме толкова време тук на земята. И няма какво толкова да губим. В условно наклонение само ще се погребем преди да сме се изживели. Не бягай от отговорност. Твоето "да" е твоят билет към истината...

13 коментара:

hopeless каза...

Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето да го направиш.... на думи всичко е толкова лесно :Р

Само за абзаца с НЕ-тата:
Пет пъти прочетох това, което си написала и пет пъти е невярно, че има безсмислени срещи, емоции, нежност, благородство и тн. От твърде много не-та, ей така по инерция, пропускаш много истински моменти. Рискуваш да се превърне в рефлекс, който няма да те доближи до нищо, още по-малко до "истинската"... а и как определяш нещо като ненавременно?

BTW. Мислих си, че след като спрях цигарите и алкохола (второто временно) мога да направя всичко, грешка :Р убеждавам се в обратното....

Аз само да попитам, от любопитство, поради що текста е в синьо :Р

Милена каза...

В синьо е защото съм болничка и ми е синьо настроението:)Твърдо "не" на цигарите. Излишни вдишвания и издишвания. Хубаво е, че си ги спрял. ненавременно е онова нещо, което е можело да се случи някой друг път и с някой друг:):) Можеш да направиш всичко, даже си започнал. Предупредих ли, че не е лесно?
:))

hopeless каза...

Желая ти бързо оздравяване и порозовяване, слънчице :р:р:р

Звучиш окуражаващо, признавам.... но продължавам да съм сигурен само в едно, мога, наистина мога само и единствено грандиозно да си счупя главата... в това съм специалист и толкова с увереността ми. Ник-неймът не е случаен.... :р

Мислиш ли, че има хора, които не могат да обичат? Мислиш ли, че има такива, които трябва да се учат на това?

И да се лекуваш, мъниче, не така с това синьо :Р

Милена каза...

За това съдбата те запознава с оптимисти, Хоуп:) и не смятам, че си толкова безнадежден, колкото си мислиш, че си.
И да...има хора, които трябва да се научат да обичат, защото ако не го не го направят си остават студени и кухи отвътре. Мъчно ми е за тях. Аз пак бих си разбила главата, грандиозно или не:)Няма лошо.
Мерси за пожеланието.Оздравявам на крак:) или си мисля, че оздравявам, тъй че утре сигурно ще се видим;)

hopeless каза...

Не знам колко пъти си си чупила главата, но моята няма здраво място... идва ми да си я счупя още веднъж, но здравият разум ме спира (разум друг път, просто страх).

Оздравявай слънце и до утре, надявам се без синьото настроение.... :Р

Милена каза...

Как е останал здрав разум в тази изпочупена глава:))))шегувка, Хоуп. Аз и синя и червена, пак ще се появя::ПП лекичка вечер.

Kraska каза...

"Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето да го направиш "... :) Приятелят ми не спира да ми го повтаря.., а аз - да му обяснявам, че е едно и също :) Просто трябва да го направиш :)
А да си разбиеш главата, впрочем, изобщо не е лесно :) Това е изкуство... Освен всичко друго, ни помага да слезем малко на земята, където сме призвани да останем, докато тя спре да се върти :)
Миле, ние с теб наистина имаме нужда да се научим да каваме "Не", но... Ти знаеш как и знаеш защо :)
Обичам те...

Милена каза...

И аз си те обичам пухче, връщай се вече, че да ме лекуваш!!!:))

hopeless каза...

Kraska,
ми и на тебе ще ти кажа същото, на думи всичко е лесно... прав е приятелят ти, от мен да знаеш :Р LOL

Още, ако трошенето на глави е изкуство, то аз съм професор, не, аз съм академик.... и да ти кажа, за приземяването, краткотрайно е и не е толкова хубаво... :Р

BTW. Някой май не успя да се излекува на крак :(((

Милена каза...

Дааа:((( не успя и много зле е този някой.Трябва да прочете някоя статия в блога си, за да му се възвърне оптимизма:)

hopeless каза...

:((( тъжно... изводът е да не се лекуваш на крак :(

Липсва ми онова къдраво мъниче, което връхлита в стаята с най-чаровната усмивка на света и най, ама най-шантавата и некоординирана възможна походка (ако изобщо може да се нарече походка LOL LOL ) :Р

Много, ама много пожелания за бързо оздравяване слънце и да се пазиш :Р

Милена каза...

Хаахха:) шантава:)))) аз си мислех, че изглеждам даже сериозна:) а наистина ли връхлитам?:ПП Мерси за пожеланията, ще направя всичко възможно:) лекинка на теб

hopeless каза...

Сериозна ??? Ще ти се LOL LOL LOL

...в деня, в който успееш да влезнеш в стаята сериозна ще реша, че нещо се е случило...

... и да, връхлиташ, ама наистина :р цяло чудо е, че изобщо ходиш на два крака :р шегувам се :р

* слънце, стига толкова боледуване, достатъчно, връщай се вече :|