неделя, 25 януари 2009 г.

Мила и Зоран

Откровения

Глава седма


Беше пролет. Мила и Зоран лежаха на една полянка, в сърцето на парк Аязмото, в Стара Загора. Той беше сложил главата си в скута й, наслаждаваше се на лъчите на слънцето, които галеха лицето му и мълчеше. Тя гледаше дългите му мигли и си мислеше как се бе влюбила първо в тях. Странно... кой се влюбва в мигли? Тяхното влюбване беше ли реално? Лек ветрец си играеше с косите й. Събота. Бяха заедно. За първи път от толкова много време, прекарваха съботата си заедно. Беше ли реално да прекарват съботата си заедно?

- Мило...- прошепна тя. Той отвори очи и я погледна. Синьото се разля в нея и я накара да се усмихне. Това бяха неговите очи.

- Кажи мило...Какво имаш да споделяш? – промърмори той, изправяйки се. Придърпа я към себе си и я гушна. Тя се скри в прегръдката му и на свой ред затвори очи. Тишина. Не искаше да споделя нищо...Искаше просто да го почувства и да удължи този момент, в който думите са излишни. Искаше да не мисли и да забрави за проблемите им, за греховете си към него, за пропастта помежду им...Той я зацелува нежничко по врата. Устните му бяха топлички. Неговите устни. Очите й се насълзиха. И сълзите й потекоха, търкулнаха се по бузите...

- Защо плачеш, Мила? – обърна лицето й към своето и се вгледа в него.

- Не плача...вълнувам се...

- От моите целувки? – засмя се Зоран

- От твоето внимание...-отвърна тя и се притисна силно към тялото му. Сърцето й щеше да се пръсне. Внезапно й се прииска да бъде искрена и да му каже за Ники. Признанието беше толкова близо и все пак някакво предчувствие не й позволяваше да го изрече.

- Какво има...- попита я той след малко, усетил туптенето на сърцето й.

- Зоран...

- Да...

- Обичаш ли ме?

- Ти обичаш ли ме?

- Не е честно, аз попитах първа...

- Ти как мислиш? Дали те обичам?

Мила не отвърна. Замълчаха. Желанието да сподели за Ники беше изчезнало. Беше се замислила за друго. За споделянето. Чудеше се дали той някога би й споделил, че е бил с друга жена. Ревността я завладя. Ами ако и той като нея е имал някаква авантюра. Той пътуваше често. Ами ако е целувал някъде някое красиво и неразумно момиче...И щом тя си го е позволила, как да е сигурна, че той не е направил някоя подобна глупост. Това прозрение дойде толкова внезапно, че измести всякаква друга емоция.

- Зоран...

- Хм, има ли нещо, което те притеснява?

- Ти изневерявал ли си ми?

Зоран започна да се смее звънко. Тя го гледаше с глупаво изражение. Изчерви се. А той продължаваше да се смее. Зацелува я през смях.

- Как ти хрумна? Това, защото не ти казах, че те обичам ли? Аааа, шматката ми тя. Как бих могъл да ти изневеря? Непрекъснато си ми в главата. Не ме оставяш на мира дори в мислите ми. Заразно зло....

- Мило! Аз те питам сериозно, защо ми се смееш? Ти пътуваш непрекъснато. Как мога да съм сигурна, че не ти се е случило да попаднеш на някоя ... развратница.

- Ха ха ха ....Развратница? Свободна развратница? Такава, която като ме види ще ми се нахвърли веднага...Мммм, да...Има ги.

Мила се ококори и се изчерви още повече. Той не можеше да спре да се смее.

- Какво ли не измисля главицата ти понякога...- каза след малко като се поуспокои. На нея не й беше смешно. Почувства се глупаво.

- За всеки случай....- продължи той сериозно. – дори и да ми се случи някога да ти изневеря , не бих ти казал никога...

- А? – тя смени още веднъж цвета на лицето си. Стана й топличко. Отмести се назад и започна небрежно да си оправя косата. Той се забавляваше да я изучава. Зоран я познаваше твърде добре. Още когато се бе върнала от Трявна...още същата вечер докато правеха любов, той разбра. Движенията на тялото й бяха различни, докосванията й по- плахи...сърцето й я издаваше. Беше болезнено да я целува. Усещаше по нея непозната магия. Нещо, което го привличаше и нараняваше. За първи път от както правеха любов...той трябваше да се бори да я спечели, да си я върне отново. На сутринта се изненада от израза на лицето й. Бе заспала влюбена. Магията бе останала по напуканите й устни, в ъгълчетата на затворените й очи. Той разбра, че няма да е лесно да го изгони от мислите й. И се натъжи. И се затвори нещо в него. Завинаги. Някаква страница Нежност. Просто я видя такава, каквато никога не беше я виждал. Слаба.

- Нима ще криеш от мен изневярата? Няма ли така да живеем в лъжа? – попита след малко тя, заставайки пред него с намръщено лице. Ядосваше я неговото безразличие към темата. Зоран се излегна отново и се загледа в небето. Имаше малки палави облачета, които припкаха по синя поляна. Дали беше безразличен?

- Мила, всички живеем в лъжа. Самата изневяра е една голяма заблуда. Било ти е добре няколко мига и после?

- Хм..от къде знаеш толкова много неща за изневярата , след като не ти се е случвало?

- На мен не...Но на мои познати се е случвало да залитнат....

Мила помисли, че ще пропадне земята под краката й. Надвеси се над Зоран и го целуна дълбоко. Той отговори нежно на целувката й. Може и да не е имал предвид нея.

- Не искам да ми изневеряваш – прошепна тя. – и ако ти се случи...по-добре ми кажи. Не искам да бъда с теб, ако си бил с друга...

- Няма да ти бъде приятно да ме делиш? – очите му я изгаряха.

- Не...никак. А в лъжа не мога да живея.

- Хм...Мила....Истината е разтегливо понятие. Ако е било само мимолетно залитане? Ще ме изгубиш ли само заради няколко часова тръпка?

- Ако е имало тръпка...значи ще те загубя...

Мила се сепна от собствените си думи. Разговорът беше абсурден. Тя се загледа в неговата усмивка. Той знаеше. Внезапно осъзна, че е знаел от самото начало. Не е било необходимо да му казва. Сега също не бе необходимо да му говори. Той й прощаваше. Негласно. Дълбоко. Истинско. Стори й се, че ще припадне. Тази прошка бе така унизително глупава за нея. Излизаше, че дори когато е извършила грях, дори когато е постъпила самоиницативно...пак остава в негова сянка. Той не й позволява дори да си признае. Гледаха се дълго така. После тя се изправи, изтупа дънките си мълчаливо и прошепна.

- Прибирам се вкъщи. Тази вечер ще спя при нашите.

Зоран също се изправи без да я поглежда. Завървяха надолу по алеята, разделени един от друг. От себе си ли се срамуваше Мила? Какво чувстваше? Тя не можеше да каже. Нещо застрашаваше да избухне в нея. Чувстваше се като затворена в клетка лъвица. Внезапно той я дръпна рязко към себе си.

- Поне заслужаваше ли си?

Не я мразеше. Болеше го. Ревнуваше я от онези ръце, които я бяха прегръщали, които я бяха докосвали. Ревнуваше я от онова присъствие, което заставаше между тях. Тя не можеше да повярва.

- Зоран...

- Обичам те..да...и няма да позволя да те изгубя заради...- Думите заседнаха в гърлото му. Прегърна я.

***

След като вечеря с родителите си, поигра с детенцето на сестра си, Мила се скри в стаята за гости, предназначена за нея и за Зоран, когато се прибираха в Стара Загора и легна на леглото. Зоран бе останал при брат си. Не й се обади да й пожелае лека нощ. Може би дави мъката в алкохол. А може би спи. Мила се почувства самичка и поиска да го прегърне, да му се обади. Не направи нищо. Лежеше неподвижно и размишляваше. Доказателство за любов ли е прошката? А любовта може ли да прости всичко...ако се е случило това...нима продължава да е любов? Заслужава ли Зоран подобно унижение? Ще й вярва ли отново, както й е вярвал до сега. Страхът от тази неизвестност се настани в душата й. Как щяха да продължат? Как да се държи...ами Ники?

Колкото повече мислеше, толкова повече се ужасяваше от тези мисли. Едно плахо почукване на вратата я накара да подскочи. Майка й застана до леглото. Носеше чисти чаршафи и красивата си усмивка. Мила погледна майка си и я попита наивно:

- Майче, кога свършва любовта?

Майка и се засмя и изрече:

- Когато по-често си задаваш тоя въпрос...Пак ли проблеми със Зоран?

- Не...проблеми със съвестта ми.

Майка й седна до нея и погали бузката й. Поклати глава и прошепна

- Каквото има да стане, няма да те пропусне...Но дръж се достойно, искам да се гордея, че съм ти майка, а не да се срамувам от теб...

- Няма мамо...Нищо не е станало...

- Тогава се сдобри със съвестта си – засмя се жената и остави чаршафите.

Пожела й лека нощ и отиде при другите „ деца”. Мила остана сама и си постави за цел да се сдобри със съвестта си. Но беше трудно. Нямаше да се справи без Зоран. Набра един номер и извика такси.

Докато то я отвеждаше към апартамента на Зоран, Мила се опитваше да се успокои. Позвъни на звънеца и той й отвори. Беше уморен. Усмихна се.

- Не искам да знам нищо ....

- Не съм дошла да ти говоря.

- Не си тук, за да те слушам.

- Хубаво...

- Хубаво...

Не спаха. Не пиха. Слушаха музика и лежаха един до друг. Както някога. Мила не поиска прошката му. И той не й я даде отново. Мила не се сдобри със съвестта си, той не преживя ревността си. Но всъщност...тя имаше нужда нито от съвестта си, нито от прошката му. Това бе поредната нощ, в която се сбогуваха....


15 коментара:

ralka каза...

хм..значи наистина ще ги разделиш..ама много хубаво описваш нещата, душицо..и онова "шматка" как се е промъкнало там между редовете:)))Ангел така ми казва, и аз също..звучи толкова мило...и "Носеше чисти чаршафи и красивата си усмивка"...много красиво казано:))мерси за продължението...

Plamena Markova-Koleva каза...

Много ми хареса!

(ама наистина ли ще ги разделиш... уф, няма смисъл да питам, ама ще си се надявам на happy end ;)

Милена каза...

:))ей сладурки:)) почакайте малко:) още е рано за раздяла:)) не съм се изписала:ППП благодаря ви за коментарите:)

hopeless каза...

ха ха, прошка, как ли пък не...... наистина ще ги разделиш, но ще го направиш бавно и болезнено. Мисля си, че в този разказ показваш една скрита жестокост, която прикриваш доста умело в ежедневието. Не очаквам да потвърдиш.... :Р

Както и да е, понеже, обаче, защото съм фен на Мила, ми се върти един въпрос в главата, к'во става с Ники? Добре де, онази целуваща нощ може и да не подлежи на клониране, но може да бъде едно страхотно начало на нова любов. Та тя се връща при Зоран само по навик, това е обич по инерция... няма какво да прави повече при него... и още, тя изобщо, ама изобщо не иска прошка, тя самата не би я дала... изглежда един вид, че е искала да му признае за да каже той край, а на нея не и стиска (пак по навик), прав ли съм?

Навря го това момче в трета глуха :( (Ники), ами ако и той е влюбен в нея, ами ако не може да мисли за нищо друго, ако се напива всяка вечер на фона на ... неподходяща музика, ако не може да заспи, ако на следващият ден в работата е неадекватен и нарича с нейното име всяка втора колежка... много подценяваш влюбването :Р:Р:Р Само ти можеш да отредиш толкова кратка и второстепенна роля на този типаж...

Разказът може и да се казва Мила и Зоран, но като вкарваш трето лице в него не го ликвидирай толкова бързо..... Ето, пак онази жестокост за която говорих...

BTW. Успех на изпита днес слънце, покажи им кой кой е :)))

Милена каза...

Интересен анализ, Хоуп:) Само че Ники няма роля в моята творба или има дотолкова, колкото да подтикне героите ми да разберат какво им липсва. Той е забраненият плод. Може би е жестоко използван, а може би сам е позволил да бъде използван...Всеки сам решава дали да е жертва...
Много ти благодаря за коментара. Справих се на изпита:)))

hopeless каза...

"а може би сам е позволил да бъде използван..." няма начин! Не написали в миналата глава, че Мила се е влюбила в него? Харесала го е още преди въпросната нощ, от снимка, единствената й тайна от Зоран, на мене не ми звучи толкова мимолетно, колкото го изкарваш... Какво използване, те просто са били заедно.... Стига толкова... Чакаме следващата глава :)

Поздравления за изпита, за миг не съм се съмнявал, че ще се справиш, мъниче :)

Милена каза...

Мъниче? Че аз не съм толкова по-малка от теб:)) само няколко години разлика:):)) Мила не се е влюбила в Ники. Просто е разлюбила Зоран. Няма начин...рано или късно " зората" умира:))
Ще пиша, Хоуп..нямам много време, но имам идеи:)В света на Мила и Зоран..се чувствам щастлива:)

hopeless каза...

Хи хи, нали знаеш, всеки гледа от собствената си камбанария.... как да разлюбиш някой без без да се влюбиш в друг? Клин клин избива... Но както и да е...

Знаеш ли обаче, кое е най-впечатляващото в тази поредица, всеки, ама всеки, който следи разказите ти ги интерпретира по свой начин, който в общи линии няма нищо общо с твоят замисъл.... разгледай коментарите.... Всеки се открива в историята ти, за това и всички чакат следващата глава... :)))

BTW. Слънце, "няколко" е относително понятие, колко няколко - 2, 3, 5, 10г.? А? Прибързваш, разбира се че си мъниче.....

Анонимен каза...

Любовта си отива, само когато ние я оставим да си тръгне. Ако е тук при нас и е споделена, никога няма да се изгуби...Ох, какви неща пиша! Всъщност исках да кажа, Миле, че във всяка една глава откривам нещо, което ми се е случвало или нещо, което съм осъзнала. Вижда се обаче и твоят път и житейски опит...:)
Сави

Милена каза...

Да, Сави:) Така е...любовта си отива, защото ние й го позволяваме:) А защо й го позволяваме? Много ти благодаря за коментара:)
Хоуп, аз също не си знам замисъла още, просто имам нужда да пиша:) До колко се получава, това не знам:)
1, 2 , 5 , 10..какво значение има? важното е на колко се чувстваш:)аз изобщо не се чувствам мъниче...а така ми се иска да бях:)))

hopeless каза...

Знаеш или не - получава ти се, вярвай ми... само погледни колко хора чакат следващата глава :Р

Твоята нужда да пишеш се припокрива с нуждите на другите да четат... за справка - твоят блог :Р

BTW. криво ме разбра слънце, мъничка си физически, но в никакъв случай незряла.... а разликата в годинките не е толкова малка (цифром) :Р

Милена каза...

:) не усещам да е много голяма разликата в годините, Хоуп:) А че съм дребничка, дребничка съм:)))))

hopeless каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
ralka каза...

между другото - много съм разочарована от песента, която си си сложила на профила..:P...да вземеш да я смениш, че да не спра да ти следя блога:D...

Милена каза...

hiihi:)